dijous, 2 de juny del 2016

una pregunta per en docky o en hands

Vaig llegir a les pàgines de Environnement et Changement climatique Canada que: Vous pouvez savoir quelle température il fait en écoutant le chant des grillons. Les grillons stridulent plus rapidement lorsqu'il fait chaud. Si vous comptez le nombre de stridulations qu'émet le grillon en 8 secondes puis ajoutez 4, vous obtiendrez la température qu'il fait en degrés Celsius. Ça marche 9 fois sur 10.

Vosaltres que viviu en contacte amb la natura (no com en Sinfu, que es passa la vida als pubs!), podeu confirmar-ho?

29 comentaris:

Pierre Nodoyuna ha dit...

No prometo res, però ho intentarem... entenc que això val per qualsevol de les 77 espècies de què consta el gènere Gryllus, oi?
Més que res per no arribar a conclusions equivocades...

Roy Batty ha dit...

Jo estava per proposar-te de mirar de comprobar-ho amb un Pennsylvaticus o un Veletis. Però estic gairebé segur que un Cerdanyolus pot servir pel primer test.

Israel Hands ha dit...

Tot i que que estic una mica com una tàpia,puc fixar-m´hi.Però ara que ho dius,fa temps que no sento cantar els grills (no,dintre del meu cap tampoc).Potser la sal no els acaba d´agradar...

Roy Batty ha dit...

Jo estava per proposar-te de mirar de comprobar-ho amb un Pennsylvaticus o un Veletis. Però estic gairebé segur que un Cerdanyolus pot servir pel primer test.

Israel Hands ha dit...

Que al Bois Gentil no en teniu de grills?

Israel Hands ha dit...

I en Sinfu ho pot provar amb el Gryllus domesticus.

Pierre Nodoyuna ha dit...

I per què no el fulvipennis?

Israel Hands ha dit...

Home, el fulvipennis té el seu hàbitat a Xile.Potser t´agradaria tornar i donar-li un cop d´ull?.Per això ho has dit,eh?

Pierre Nodoyuna ha dit...

Per cert, jo també fa dies que no els sento estridular, però jo ho atribueixo a la meva sordesa.
Quin tema aquest, mireu que he trobat: Els grinyols del grill poden servir com a indicador de la temperatura aplicant una següent fórmula matemàtica: número de cants per minut, dividit per cinc i restant-li nou al quocient, es veu que la cosa dóna per molt. Segurament, en ser més complexa, aquesta fórmula donarà millors resulats (9,9/10?)

Pierre Nodoyuna ha dit...

L'enllaç d'abans no funciona, proveu aquest

Roy Batty ha dit...

En fi. Si no teniu um grill a mà (penso en la bèstia i no en una barbacoa) podeu mirar a MeteoCat quina és la temperatura que teniu: nosaltres ara estem a 15°C. Tot plegat, me recorda a la historia d'utilitzar la molssa dels arbrrs com bruíxola, amb lo fàcil que és mirar on es troba el sol.

Pierre Nodoyuna ha dit...

Home, això de la moolsa, que no funciona sempre, figura que és el recurs en dies ennuvolats...
Per cert, per associació d'idees la molsa m'ha fet pensar en la sortida de la troncal del curs 1986/87. Pels vols de Sant Joan de l'Erm una professora ens explicava aquestes coses i ho va rematar dient que els líquens absorbien moltíssim la radioactivitat, de manera que -va concloure- en cas de guerra nuclear no se'ns acudís menjar-nos els líquens de les roques... (cito quasi textualment, tot el que em permet la memòria)

Roy Batty ha dit...

Ho confirmo. I confesso que, des d'aquell dia que no he tornat a mentjar líquens. Sobre lo del recurs dels dies ennuvolats, matèria en la que tinc un màster des que visc a Suïssa i un doctorat que m'estic traient des de Maig, he de dir que amb un xic d'atenció sempre acabes per situar on està el sol.

Roy Batty ha dit...

Ho confirmo. I confesso que, des d'aquell dia que no he tornat a mentjar líquens. Sobre lo del recurs dels dies ennuvolats, matèria en la que tinc un màster des que visc a Suïssa i un doctorat que m'estic traient des de Maig, he de dir que amb un xic d'atenció sempre acabes per situar on està el sol.

Pierre Nodoyuna ha dit...

Ah, per Txernòbil, oi? O hi ha hagut alguna guerra nuclear a Suïssa?
En això dels núvols, aquí no tenim res a pelar, ja saps que la nostra preocupació és on deixem el cotxe (si pots escollir) perquè el sol li toqui el mínim de temps possible.
(la barbacoa amb nevera de segona mà la véns tu?)

Roy Batty ha dit...

Per la compra d'aparells de segona ma us heu d'adressar a en Toloriu, que 'sabe más que los ratones coloraos' sobre el tema. Sobre lo de no mentjar líquens, vaig seguir com sempre he fet els consells d'aquella professora. Altres tipus de bolets que venen a Amsterdam i a Viladecans, tampoc.

Roy Batty ha dit...

Hands, sobre els grills de Bois Gentil ... Recordo de l'estiu passat que n'hi han. Però amb la que està caient enguany, imagino que estan tots tancats al bar. ;D

Israel Hands ha dit...

Iep Batty,ja està clar que estic com una tàpia,però no cal que posis els comentaris doblats XD.

Per cert,el llac el teniu igual que el Sena?Ah,no! que teniu les comportes aquelles que obriu en aquests casos.

Israel Hands ha dit...

I jo en conec uns quants que també voldrien estar com els grills del Bois Gentil :tancats al bar.Em pregunto si a Cork també ha caigut la de San Quintín.A Viladecans em consta que,de moment,encara no.

Roy Batty ha dit...

Acabo d'enviar pel wsp com tenim el llac. Les comportes les van obrir fa uns dies, com cada any, per recollir sense desbordaments la fusió de la neu. Però me sembla que les hauran de tornar a obrir ben aviat!

I pel que fa al vessant del Rhin ... ja veus que tampoc han pogut regular gran cosa amb la que està caient.

El vessant del Pô me sembla que va millor. Però ahir vaig veute imatges dels Alps al Ticino i encara hi ha un munt de neu. No podran aguantar molt retenint abans que la neu comenci a fondre.

Israel Hands ha dit...

A les Salines,en aquest mateix moment,23,1 ºC.

sinfu ha dit...

Bé, a Cork fa sol i tenim 20º de temperatura. De grill, aquí, em sembla que no n'hi ha, però de gent grillada, sí.

sinfu ha dit...

I parlant del Toloriu... pel que sembla, està com un grill i fuma pels descosits! (les males companyies, ja se sap, eh Doc?)

Roy Batty ha dit...

La VeerHen !!! Quin mai s'està fumant el col·lega.
Aquest segur que passa de la temperatura ...

Israel Hands ha dit...

Jo crec que es va tirar al vici d´aquesta classe de cigars quan la tripulació va abandonar aquell Departament.Des de llavors res va ser igual,encara que alguns membres de la tripulació es van passar al "lado oscuro".

Roy Batty ha dit...

Si ho dius per mi, jo era jove, havia de pagar un deute i necessitava pasta ... Una altra cosa és en Doc i en Sinfu que, tot i estar podrits de diners, no han dubtat en vendre's l'ànima. Per no parlar d'en Long John que, des de que es va comprar el Porsche, que està que no coneix a ningú.

Roy Batty ha dit...

Per cert, algú sap quins negocis està fent avui en Sinfu a Mizen's Head? Perquè jo, lo de que es dedica a atreure els vaixells per fer-los embarrancar durant la nit, i saquejar-los per emportar-se un container a casa, no m'ho acabo de creure.

Israel Hands ha dit...

Em penso que està esperant una comanda que venia de Viladecans

Roy Batty ha dit...

No serà una comanda de t-shirts enviada amb una zodiac de la marina francesa. Perquè, si és el cas, ja pot anar esperant!