dissabte, 30 d’octubre del 2010

Maradona Good, Pelé Better, George Best ...

He has ice in his veins,
warmth in his heart
and timing and balance in his feet

Danny Blanchflower
.
Un estudiant de geologia del patatabrava ha inclòs, en castellà i de manera aproximativa, la vella citació de George Best: I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered (traduïda amb més o menys fortuna com: He gastat un munt de calers en l'alcohol, les dones i els cotxes esportius - el reste l'he malgastat). Tot plegat m'ha fet revenir als anys on jo era un crio i m'ha fet pensar en la facilitat amb que la premsa i el public poden pujar avui a l'altar de "millor jugador de tots els temps" a jugadors que haurien tant per aprendre de Pelé, Cruijff, Maradona i ... de George Best. De fet el títol d'aquest post fa referència a una inscripció que un admirador havia deixat en una corona el dia de l'enterrament del gran George (també conegut en el seu temps com el cinquè Beatle). Youtube està ple de vídeos d'homenatge per aquest gran jugador, sols que no tots permeten l'integració en altres pàgines. El que he penjat me sembla un bon compromís, però no deixeu de veure aquests altres [1] [2] [3]. Ah, si! Abans que se m'oblidi, cap a la fi de la seva carrera, just abans de marxar a Los Angeles, George Best va jugar tres partits la temporada 1975-1976 amb el Cork Celtic.
.

6 comentaris:

Roy Batty ha dit...

Me'n recordo que la primera vegada que vaig anar a Londres, el 1972, tota la meva passió era trobar un mena de sweater del Manchester United. George ja estava a la fi de la seva carrera i els seus problemes amb l'alcohol no ho van fer més fàcil, però des de que era tot petit que seguia aquest equip (encara que l'equip del meu cor fos l'Ajax) i sobretot aquest gran jugador. Vaig trobar un sweater amb cremallera, vermell petant, a Harrods (Oxford Street) i deu sap que quan el vaig deixar ja no li quedaven més de 5 minuts de vida. Gràcies per fer-me somniar tantes tardes, George! I gràcies per tornar a fer-me viure la meva infància amb aquestes imatges.

Roy Batty ha dit...

Jo tenia una casa a la vora del mar. Però per anar a la platja, calia passar pel davant d'un bar. No vaig veure mai el mar. George Best, comentant el seu passatge pel club del Los Angeles Aztecs.

sinfu ha dit...

El primer cop que vaig anar a Anglaterra jo no el coneixia al Best, però la senyora de la casa on m'estava era una fan i tenia un póster a la cuina. Sempre deia que ell era el millor "Best was and is the best"

Roy Batty ha dit...

La senyora de la casa ... va canviar d'idea després de la teva estada?

Israel Hands ha dit...

Impensable,actualment,un personatge com ell al mon del futbol:o l´apartarien o s´acabaria apartant ell tot sol.

Roy Batty ha dit...

Si, jo no me l'imagino amb en Mourinho d'entrenador.