diumenge, 9 d’agost del 2015

sobre el vot emigrant



Hi han dues categories d'emigrants. Aquells que vam marxar abans de la crisi i que, pel nombre que representàvem, no importàvem gran cosa a ningú. I els de durant la crisi que, vist el seu nombre, van despertar un gran interès electoral

Després van venir les noves reglamentacions del PP i l'impossibilitat de votar per a molts emigrants. I ara, després d'allargar la decisió de la convocatòria mentre es preparava la llista de Mas, ara venen les presses i les histories típiques de país de tercer món.

En fi que, malgrat estar inscrit al consolat de Ginebra "como residentes en el Registro de Matrícula de la Oficina Consular correspondiente", el passat 7 d'agost vaig rebre una carta enviada el 5 d'agost al meu nom i la meva adreça, des de la Delegació Provincial de l'Oficina del Cens Electoral de Barcelona

Una carta amb un imprès que he d'omplir amb el meu nom, la meva adreça i els noms de la ciutat i la província on vull votar: gairebé tot el que hi ha al sobre de la carta que m'han enviat, més el que consta al registre consular.

He d'enviar la resposta amb una fotocopia del meu passaport o, fins i tot del DNI (que no és obligatori pels emigrants i de tota manera no es tramita als consolats): gràcies a déu se'ls ha oblidat de pensar en que hauria de ser compulsada. Després del 30 d'Agost, comprovaran les dades i enviaran les paperetes el dia ... I després imagino en que caldrà comptar amb que tot els arribi al menys abans del 27 de setembre.

Aquesta brillant demostració d'incompetència, de pèrdua de temps i complicació administrativa innecessària, sembla demostrar que el Ministeri de l'Interior i el d'Exteriors no es parlen. O en tot cas les dades que cadascun gestiona per la seva banda no arriben a creuar-se.

Ho sento per tots aquells a qui la vida els hagi portat a viure fora d'Europa. Perquè me temo que ho tindran magre, primer per inscriure's i després per poder votar a temps.