dimecres, 24 de setembre del 2014

erasmus responsable d'un baby-boom europeu

Ahir pel matí, al bus, camí de la feina, m'estava llegint l'edició en francès del 20 minuts suís quan vaig caure sobre una noticia consternant: Erasmus seria responsable d'un baby-boom a nivell europeu. Com eren les 6h del matí i anava mig ensopit, et confessaré que vaig anar a mirar-me ràpidament La Vanguardia per veure si aquest senyor es deia Erasmus i era el responsable d'aquesta proesa. I resulta que no, que la noticia feia referència a un comunicat de premsa del 22.09.2014 de la Comissió Europea que, en un dels seus paràgrafs, ens diu que:
Els antics estudiants Erasmus tenen més possibilitats de formar parelles transnacionals: 33% dels ex-alumnes Erasmus comparteixen la seva vida amb algú d'una nacionalitat diferent, davant del 13% dels que es van quedar al seu país d'origen per seguir els seus estudis; un 27% dels estudiants Erasmus va trobar al seu cònjuge o company de vida durant la seva estada Erasmus. El resultat, segons una estimació de la Comissió, es que hom pot associar a les parelles formades durant el programa el naixement de al voltant d'un milió de nadons des del 1987.
Jo, no és que no m'ho cregui, però espero impacient una confirmació de la part d'en Doc. Que d'aquests de la Comissió, des de que han fitxat en Cañete, jo no me crec res.

2 comentaris:

Pierre Nodoyuna ha dit...

No he estat mai A Rotterdam ni he conegut Heer Erasmus, de manera que jo tampoc no puc basar la meva opinió en dades fefaents... Dit això i sense haver llegit el contingut de la notícia publicada, si el que ens volen dir és que sense l'Erasmus hi hauria hagut un milió menys de persones (per dir-ho d'alguna forma) jo crec que és qüestionable donar per bo que aquests estudiants no haurien format parella amb ningú més i que no haurien procreat...
Però és veritat que és millor preguntar-li a l'Arias Cañete. O al Ruiz Gallardón, que ell sí que estava disposat a propiciar un veritable baby-boom a escala mundial, si el deixaven.

Roy Batty ha dit...

No, si jo ja entenc que estiguis dolgut. I més tenint en compte que, junt amb en Sinfu i aquell company de qui no es pot dir el nom, sou els únics de la promo que no vau acabar fent parella amb cap dona de la facultat.

Per la resta, tens raó quan dius que és agosarat de dir que tothom que fa parella a l'Erasmus acaba formant família nombrosa. Jo no vull dir noms, però en conec un a qui no li va caldre passar-hi.

Clar que, hi ha qui diu que el marisc és molt afrodisíac, però no crec que sigui la causa. Més que res perquè'n Sinfu en fa cada nit per sopar i no s'han escoltat queixes de les veïnes.