dissabte, 24 d’octubre del 2015

galeria de geògrafs il·lustres

El passat 21 d'Octubre, l'edició en francès de 20minutes.ch ens presentava així al guanyador de les eleccions al Canadà: Justin Trudeau. Son profil est atypique: diplômé en littérature et en gèographie, il a été guide de rafting et moniteur de snowboard, notamment.

Es tracta d'un perfil molt proper al d'en Sinfu, també en el terreny medi-ambiental, quan en Sinfu era un assidu visitant dels terrenys de golf i els abocadors del Vallès no tenien cap secret per ell. Diuen que una gran complicitat amb la seva companya de recerca, teixida durant llargues converses al caliu de la llar de foc, el van decidir a preferir Irlanda al Lluçanès.

Jo el veig preparat per seguir els passos de M. Trudeau en aquest país.

4 comentaris:

sinfu ha dit...

Home, veig que estàs ben informat. De fet, us he d'explicar que ja estic preparant les primeres mesures per a regenerar la política irlandesa i la vida dels ciutadans de la República d'Hibèrnia. En primer lloc aprovaré una nova llei de llengües tan important en aquest món globalitzat. També em preocuparé per la salut de la ciutadania amb lleis que promoguin una dieta sana i equilibrada. Val a dir que espero la vostra col·laboració com a assessors del meu govern!

Roy Batty ha dit...

Ben fet, Sinfu. Fer lleis que es fiquen en l'àmbit de la vida privada dels ciutadans i deixar l'economia i les polítiques socials als mercats està en fase amb les polítiques que estem vivint des de fa anys. Es com lo de dirigir un govern de dretes i passar-se la vida queixant-se de que no es tenen prou recursos pel sector public, aprofitar per reduir-lo i, enlloc de baixar impostos, transferir-los al sector privat. I per lo de sector, que ningú pensi ara que estic utilitzant un eufemisme per parlar de butxaques, perquè no és la meva intenció.

Pel que fa a la meva col·laboració com assessor del teu govern, m'agradaria molt poder ocupar-me de la cartera (és un eufemisme!) d'interior. O, cas que ja tinguessis algun personatge assignat (Edward Bow?), podria acontentar-me amb els affaires religiosos. Més que res perquè ja m'imagino que deus tenir assignades les carteres d'Economia (Long John), Finances (Castanyera), Medi Ambient (Doc) i Agricultura, Pesca i Ramaderia (Hands).

Israel Hands ha dit...

Home Batty,potser els afers religiosos i relacions amb la Santa Seu,aniria més amb la teva condició de ciutadà Suís,més que res per allò de l´orígen de la guardia del Sant Pare.Pensa que,en cas de dubtes de fe,sempre podries tenir d´assessora a Sor Citroën.
La solució Bow per als assumptes d´interior (a l´ajuntament del meu poble en diuen governació)crec que seria factible només en casos de ma dura sense contemplacions,(obviament sempre sota l´empar del gran Geògraf Solitari).
Però això és la meva opinió,la qual el futur primer ministre pot tenir-la en compte o no.Això si,ves fent números a veure si,en una futtura Catalunya independent,el Barça podria accedir a la lliga Irlandesa.

Roy Batty ha dit...

Jo havia pensat en passejar-me vestit de guàrdia suís del vaticà a les reunions del consell de ministres i rebre d'aquesta guisa el Dalai Lama, abans de sortir a fer-nos unes birres amb el gran rabí, que també és un col·lega de farres. Però com he vist al whatsapp la dona d'un dels membres més distingits del GS fent-se fotos a un temple budista de l'extrem orient, he decidit no invitar al Dalai Lama, no sigui que la dona acabi amb una crisi religiosa.