dissabte, 12 d’abril del 2014

Malaysia Airlines: una pista abracadabrant (II)



En Sinfu va deixar un comentari al post publicat el passat 23 de Març, on parlàvem de la pluja de teories abracadabrants en relació a la desaparició del vol de la Malaysia Airlines. Aquest comentari porta un enllaç amb el vídeo que he inclòs en aquesta entrada.

De manera resumida, diguem que l'autor del vídeo recull i decora amb un hoax les informacions segons les quals al vol viatjaven vint enginyers del grup texà Freescale: dotze de nacionalitat malaisiana i vuit de nacionalitat xinesa. Afegir que aquest grup te unitats de producció a Kuala Lumpur (Malàisia) i a Tianjin (Xina).

Afegim que el grup ha patentat una família de micro-controladors a triple cor que les revistes especialitzades creien que estaven optimitzats per la gestió dels instruments de bord dels automòbils (Electroniques 12.0310.04.2014). A partir d'aquí, els amics de les conspiracions han associat el chip a capacitats medicals i/o militars fenomenals, naturalment amb un jueu pel mig, per muntar-se teories que semblen més abracadabrants encara que les del segrest de l'avió pels extra-terrestres. Sobre el Kinetis del que ens parla el vídeo, podeu llençar una recerca a la pàgina de Freescale i veureu que té uns preus super competitius. No va ser per casualitat que aquesta companyia fos escollida per ocupar-se de les comunicacions del Apollo 11.

He de dir però que les explicacions que surten a les TV i diaris pretesament més seriosos tampoc me convencen gens ni mica. En fi, com sempre que surten noticies virals d'aquest tipus, recomano a tothom de no fer-se cap idea abans de fer un cop d'ull a Snopes (Malaysia Airlines) i a Hoax Buster. Francament, posats a buscar, n'hi han d'altres conspiracions sospitoses que me passen pel cap.

Més enllà de les paranoies conspiratives i extra-galàctiques, vint enginyers d'una empresa que desenvolupa un chip destinat a controlar l'electrònica dels cotxes, un avió que va perdre el control i la imbecil·litat humana me semblen una pista més a tenir en compte. Just una pista més entre d'altres.

Això val pels efectes. Perquè per les causes ... seria interessant que algú doni una explicació sobre les deficiències dels controls del tràfic aeri i sobre la utilitat dels sensors que les companyies a càrrec dels motors dels avions fan pagar a les companyies aèries. M'imagino però que tots aquests temes ja fa dies que s'estan discutint a porta tancada, sense llum i sense taquígrafs: hi ha molta pasta en joc.

3 comentaris:

sinfu ha dit...

També hi ha qui diu que l'avió va aterrar a l'illa d'un parent d'un amic nostre, a Diego García.

sinfu ha dit...

Hi ha altres teories

Roy Batty ha dit...

L'illa aquesta ... no deu pertànyer a algú de la família de ... ja saps.

En fi, un cop més, s'imposa la teoria de que la realitat supera a la ficció.