dimarts, 2 d’agost del 2011

atenció boletaires!

Ludovic Ringoir en té un bon parell
Companys, diuen que la causa es troba en la calorada que va pegar a principis de l'estiu i les pluges que hem tingut des de llavors. Sigui el que sigui, resulta que els boletaires del Cantó de Vaud s'estan ficant les botes. La cosa va començar a principis de la setmana passada amb un tio que va collir 7 quilos de ceps, un dels quals feia 865 grams!. El més fort és que, segons aquest boletaire experimentat, dos dies abans no hi eren! També a principis de la setmana passada, un altre tio es va trobar al jardí un bolet que feia gairebé 40 cm de diàmetre!.  Divendres passat, en Ludovic Ringoir (a la foto), va trobar dos vesse-de-loup (en català crec que s'anomenen pets de llop), dels quals un pesava més de 1,5 quilos. I aquest darrer diumenge, en Rosario Fullone va trobar-se un rovelló de més de 1,2 quilo. Si, jo també en tinc ple el jardí, però son molt més petitets i, he de confessar-ho, en bolets no m'hi conec gaire. 

10 comentaris:

sinfu ha dit...

i tu a no aniràs a buscar-ne o què? el pla ja està fet. Tu poses els bolets, en Doc les birres, en Hands la sal i jo porto el tullamore....i no li diem res ni al don vito ni a la Mairena...del Rivers i en Long John ja ni en parlo....

Roy Batty ha dit...

Home, jo prefereixo portar la gana i deixar a en Hands, que és un professional, l'historia d'anar a buscar els bolets. Naturalment, si ho desitja, puc oferir-me per portar-li la cistella.

sinfu ha dit...

Em sembla que la cosa anirà així: tu portaràs la gana, jo portaré birres, en Doc farà sopa de ceba, en Hands una mica de formatge i la resta ...com quan anàvem a sopar a cal Doc! Però si en Hands es posa les piles igual fem una boletada...però a on?

Roy Batty ha dit...

Estic segur que'n Hands és capaç de trobar bolets a la platja el mes d'agost. Si es que, des de que va deixar la UAB, que es va tornar d'un silvestre que no vegis.

Israel Hands ha dit...

Vale nens,ja tardem.L´únic que aquí la temporada comença més tard.Ara que,tú sinfu d´aquells bolets que surten a les merdes de les vaques sí que en teniu,no?

Roy Batty ha dit...

Quina passada! Estava buscant al Google la paraula clau muixardons per fer una broma a 2 euros sobre bolets, i me trobo amb una pila de pàgines aragoneses. Moltes, com aquesta, en aragonès. Es la primera vegada que'l llegeixo (encara que no estic segur que no sigui massa castellanitzat) i m'ha fet gràcia, mira.

Israel Hands ha dit...

Molt curiós,jo tampoc ho havia vist mai.

Roy Batty ha dit...

Espera, que li al nostre expert en llengües peninsulars. Sinfuuu! Aquest aragonès és normatiu?

sinfu ha dit...

sobre el tema de l'aragonès potser que et miris aquesta pàgina... http://www.academiadelaragones.org/index.htm

Roy Batty ha dit...

Nom de Dieu!