diumenge, 21 de febrer del 2010

Tots som africans...

Pel que sembla companys, tots som africans. El meu regal nadalenc aquest any va ser el meu anàlisi genètic, i ves per on pel costat de la meva mare...som descendents dels darrers pobladors europeus, els que van portar l'agricultura. I per part del meu pare, som de l'anomenat clan I (subgrup woden, segons Brian Sykes), pel que sembla molt relacionats amb l'expansió de la cultura megalítica (qui m'ho havia de dir). I vosaltres, en sabeu res dels vostres ancestres?
......

14 comentaris:

Roy Batty ha dit...

Espera, Sinfu. No et mosquegis. Pero si li apliques a tot el que has llegit i escrit unes bones dosis de sentit comú ... Com podem venir tots de l'Africa i tu i la teva mare ser descendents dels darrers pobladors europeus? També m'ha cridat l'atenció el gran descobriment de l'article del teu enllaç: Una anécdota: En la universidad de Arizona, el genetista Michael Hammer estudió los cromosomas Y de hombres judíos de diversos países y encontró que sus genes tenían mas en común, entre ellos, que con la mayoría de sus vecinos no judíos, pero eran idénticos a los de los palestinos y sirios. Jo, una boma científica, vaja! No sé. No serà que de vegades caiem en el parany de donar-li a l'opinió publicada una importància que no és la seva? Es que jo me recordo de haver llegit cada bajanada a les publicacions científiques d'algunes universitats ... I no penso solament en la UAB, que consti en acta!

Roy Batty ha dit...

Canviant de tema, fixa't bé, sempre abans de seure't sobre un megàlit, no sigui que un dia ens donis un disgust

sinfu ha dit...

del darrer clan que es va desenvolupar al Creixent Fèrtil i que esclar, també era descendent d'africans...pel que fa al "mendes" que fa l'article i que es fa la pixa un lio... però si tens temps el llibre "Las siete hijas de Eva" de Bryan Sykes és força interessant i una bona font d'informació

Israel Hands ha dit...

Curiós,si més no,saber el teu orígen.Però em semblaria més curiós encara saber els períples dels ancestres fins a arribar a un mateix.No sé si m´explico,però ho trobaria més divertit que no pas saber de quin dels dos o tres focus d´orígen de la "humanitat" procedeixes.

Israel Hands ha dit...

També paradoxal el resultat que donen els teus gens,fent cap a Sabadell.

Israel Hands ha dit...

Per cert Sinfu,ara ja estàs fitxat.

Roy Batty ha dit...

Si, bé. En fi, Hands. Que jo no m'atrevia a dir-li. Però una mica si que és això. I, a més, pagant, Manda huevos! que deia aquell. Coses del progrés. Ara ja, pel acabose, es tractaria de demanar-li al Sinfu que va donar com a mostra ... XDD En fi, espero que no fos massa dur.

Roy Batty ha dit...

Aviam si m'enteneu. Que jo no vull dir amb això que ara haguem de canviar el títol de Tots som africans ... per Hi ha qui sembla que vingui d'Arbeca. Ho dic perquè me sabria greu que hi hagin mal-interpretacions, perquè no és això, eh?

sinfu ha dit...

Va ser un regal nadalenc, així que jo no vaig deixar anar ni un duro. Pel que fa a la mostra, em van enviar un paquet amb uns bastonets de cotó, i me'l vaig fregar a la geniva. Si hagués estat totalment de franc, hagués agafat la mostra de la Tilly...!

sinfu ha dit...

I pel que fa al viatge, jo puc dir que la meva part va començar a Sabadell, i vaig arribar a Cork via Munich i Dublín...Com tu de Barcelona a la Ràpita...com hi vas anar a parar al delta?

Israel Hands ha dit...

Jo ho vaig tenir més senzill per què no vaig fer més que retornar al punt de partida dels meus avantpassats més recents,que mon iaio era de Batea i mon iaio i ma iaia eren del Mas de Barberans.

Roy Batty ha dit...

Si, val, Hands. Però la tia Emma és mig austríaca, mig gallega i 1/4 de Les Planes (Mmmmm no estic molt fort en mates, oi?). Vull dir que, quina culpa tenia ella? A més, que d'aquí 2000 anys, quan estudiïn la teva estirpe, el que comptarà és l'ADN mitocondrial de la tia Emma. El que vull dir amb això és que si en Sinfu arriba a enviar una mostra de la Tilly i l'envia amb el seu nom ... no vull ni pensar la cara que posaria quan la pasma recollís un souvenir pel carrer, analitzés l'ADN, i trobés el nom del propietari (aquí ja ho fan, i li pot caure un puro al propietari de la bèstia que't cagues).

sinfu ha dit...

Doncs mira, una nova forma de xantatge. S'agafa una mostra d'un gos, s'envia a analitzar l'excrement sota el nom del "susodichu" i posteriorment s'empastifa la casa de la víctima, la comisaria més propera, i de passada, la casa d'algun indesitjable del barri, i després només cal esperar......

Roy Batty ha dit...

Estàs pensant en el gos d'algun peix gros de l'UAB