dimecres, 2 de maig del 2012

Ahir va fer vint anys ...

Doncs si, després de l'aniversari de divendres passat (felicitats també per tu, Pau!), ahir va fer vint anys que vaig començar el meu primer dia de treball en aquest país. Per variar, com a casa nostra no tenia cap opció de futur professional digne d'aquest nom, vaig enganxar l'oportunitat que'm va donar en Jaume Gallifa per venir a treballar aquí i fer un stage d'un any … I encara hi soc ! Recordo que vaig arribar amb un francès aproximatiu, que completava amb un anglès encara més aproximatiu. Però vaig caure en una empresa on tothom venia de tot arreu, també els Suïssos. I, pixant sang quan s'havia de pixar, vaig clavar les ungles i vaig acabar el meu procés d'integració esdevenint ciutadà d'aquest país al que tanto quiero y al que tanto debo. Vint anys és molt de temps, collons!. Una vida!  Dos fills, quatre apartaments … però solament un cotxe i dues teles! L'esperit protestant del consum en estat pur: si això no és integració ... Naturalment, me quedo amb els meus fills, no fotem ara! En fi, pensava en totes aquestes coses quan anava ahir pel mati a la feina. Perquè ahir era dia feiner al meu cantó, tal i com ho va ser aquell 1er de Maig del 1992. Ah! la foto ... és al davant del Kuntsmuseum de Basel dissabte passat, un regal d'aniversari que no m'esperava gens ni mica.

11 comentaris:

Pierre Nodoyuna ha dit...

"ahir, 1 d'abril"... no farem més comentaris al respecte (llevat que és amb aquests petits lapsus que es constata que, efectivament, 20 anys és molt de temps)
De l'inventari que fas, suposo que tot és acumulatiu menys els apartaments, no? (o, efectivament, en tens 4?)
Moltes felicitats, de debò que et mereixes ser feliç (i em penso que ho ets força, no?)
Ja em vaig excusar l'altre dia i no em vull repetir, només tornar-vos a demanar paciència.
Una abraçada!

Pierre Nodoyuna ha dit...

Per cert, el regal d'aniversari inesperat és la foto o és que t'han regalat el Kuntsmuseum?

Israel Hands ha dit...

Vaja Batty,ja veus que el temps no només passa si no que,a més a més,corre a tota òstia.Et felicito,sincerament,pels teus vint anys en aquest país per què no t´ho han posat gens fàcil.
Per cert,esperem una rewiew del vostre viatge a Basel.

sinfu ha dit...

Moltes felicitats nen, de part de la Mairena.
jo et dedico aquesta cançó....

Roy Batty ha dit...

He corregit la data, però m'he d'anar disparat. Respondré més tard

Roy Batty ha dit...

Bé, ara ja en puc parlar. Resulta que ahir vaig anar a fer-me un check-up anual. Anàlisis de sang, orina, i un aparell per mesurar la tensió que havia de portar tot el dia. Quan van analitzar la sang, van intentar contactar-me i, com estava al curro i tenia el mòbil en silenci, no van reeixir. Van contactar Lluïsa i van dir-li que havia d'anar disparat a urgències, i que m'estaven esperant. Resulta que havia fet una crisi diabètica, que estava a dos dits del coma ... i jo no m'havia ni adonat. En fi, que vaig passar gairebé 5h a urgències, punxant-me per tot arreu (venes i artèria) i, a la fi, me van ficar 2l de suero fisiològic i un xute d'insulina per fer-me baixar el sucre. Com vaig reaccionar bé, no me van ingressar. I els anàlisis d'aquest mati han mostrat que he reaccionat bé al tractament. Ara toca una formació sobre com punxar-se la insulina i ficar-me al cap que començo una nova vida. També que hauré de ser super selectiu amb la birra. Ja deia aquell que el bon Déu dona pa dur a aquells que no tenen dents ... Ara, si mai me veieu punxant-me, no me feu conyes amb el nom d'una coneguda marca germànica de tisanes.

Roy Batty ha dit...

Ah, si. Sinfu, posats a dedicar un vídeo ... m'hauria agradat més aquest. Te'n recordaràs l'any vinent? Jo prometo recordar quin és el teu estil preferit, no pateixis.

Israel Hands ha dit...

Collons Batty,quina putada tio.En fi,cuida´t i només em sap greu que hauràs de deixar d´escoltar aquest tipus de grups.Apa,a fer bondat.

Roy Batty ha dit...

Si, la veritat és que hi ha un munt de canvis que risquen de ficar les coses molt dures. I tantes coses a les que hauré de renunciar ...

Roy Batty ha dit...

Ben mirat, en lloc d'anar a Basel, hauríem pogut muntar-nos altra cosa més luxosa. Només s'ha de trobar la bona agència de viatges i lligar un viatge guapo en els millors hotels per un preu de misèria.

Roy Batty ha dit...

Per cert, si mai us deixeu caure per Basel i us agafa un xic d'enyor del país, podeu anar al barri de Spalenburg i visitar la taverna Tapas del Mar. Un cop obriu la carta i mireu els preus (sobretot els preus dels vins) ja veureu com s'us passa l'enyor de cop. Al menys, és el que ens va passar a nosaltres.