dimecres, 17 de desembre del 2014

recordant martin niemöller: qui seran els següents?


Fa més de 10 anys, a un concert de Quilapayún al Palau de la musica de BCN, Maria del Mar Bonet interpretà un tema creat fa més de 45 anys: què volen aquesta gent?, un tema que volen tornar a posar d'actualitat el 2014 amb els mossos reemplaçant els grisos: francament, per fer aquest camí ...

Esperant que la passió pel passat s'acabi aquí i no tornin a haver-hi detinguts voladors que es llencin accidentalment per les finestres, potser val la pena fer un tomb per veure el "missatge terrorista" vehiculat a la capçalera de la pàgina twitter per la penya de Kasa de la Muntanya. I davant de les "informació" dels productes de les facultats d'informació, potser també valgui la pena passejar-se pels hashtags #OperacionPandora i #JoTambeSocAnarquista / #YoTambienSoyAnarquista (francament, calia traduir-ho?), fer un tomb per tumblr. o ... Wikipedia.

Davant d'aquesta motivació per fer-nos tornar al passat valdria la pena recordar -especialment a la CUP, ANC i Podemos- aquell sermó pronunciat la setmana santa de 1946 a Kaiserslautern per Martin Niemöller i que hom associa erròniament a Bertold Brecht:

Quan els nazis van venir a endur-se els comunistes,
vaig callar,
perquè jo no era comunista.
Quan empresonaren els socialdemòcrates,
vaig callar,
perquè jo no era socialdemòcrata.
Quan van venir a endur-se els sindicalistes,
no vaig protestar,
perquè jo no era sindicalista.
Quan van venir a endur-se els jueus,
no vaig protestar,
perquè jo no era jueu.
Quan van venir a endur-se’m a mi,
no quedava ningú que pogués protestar.