dilluns, 15 de desembre del 2014

silver linings playbook


A partir d'un llibre amb un argument discret, el realitzador David O. Russell va treure petroli amb  un dels films més bons que he vist darrerament. Soberbiament interpretat per Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Robert De Niro, ... i tots els altres actors d'aquesta comèdia genial, basada en un professor d'història que torna a casa dels seus pares (Robert De Niro y Jacki Weaver) després d'estar tancat vuit mesos a un hospital psiquiàtric per agredir a l'amant de la seva dona (continua) ... Tot i que, com es veu al llarg del film, el tio està lluny de ser el que està més grillat del seu entorn: i no m'oblido del seu psiquiatra, que consti en acta. Un altre punt del film és la seva banda de so, on destacaria un tema d'una banda de Denver que m'agrada molt: The Lumineers - Ho Hey.

Vaig veure el film en francès amb els meus fills: feia temps que no rèiem tant. He tingut les mateixes sensacions quan he vist a youtube els extractes del film en anglès.  Però t'he de confessar que, quan els he vist en espanyol, el doblatge de sempre m'ha podrit les ganes de veure el film en aquesta llengua. Es per això que, si bé et recomano d'allò més de veure'l, també he d'advertir-te que millor que el vegis en VO i subtitulat. Altrament no val gaire la pena, de veritat.