dilluns, 17 de gener del 2011

Tenerife III


No, si ja sé que us esteu demanant que quina mosca li ha picat en aquest amb l'historia del seu viatge a Tenerife. I que aviam si deixo de donar la brasa. El cas és que, si us mireu una imatge del paisatge que teníem un dia abans de marxar (el dia de Nadal), i la compareu amb la de les piscines municipals de Puerto de la Cruz, podeu arribar a fer un esforç d'empatia i comprendre el meu entusiasme. Més, tenint en compte que el 26, per poder sortir del parquing, en Isaac va haver de donar-li de valent a la pala.

26 comentaris:

Pierre Nodoyuna ha dit...

Ara quedaré fatal, quan continueu llegint aquest comentari. Ja m'imagino les reaccions: "hosti, el tiu aquest, no diu mai res i ara, com que li convé, dóna senyals de vida"

Per què em convé? Doncs perquè enguany la sortida de camp de 5 dies que faig cada curs amb la penya de primer és a... SÍ! TENERIFE!

De manera que espero que aquesta sèrie, de la que portem tres capítols, sigui de llarga durada, estic aprenent moltes coses sobre Tenerife i em podré fer el xulo amb ells. Algun recorregut que em vulguis recomanar especialment?

Roy Batty ha dit...

Home, no tractant-se ni de dones, ni de birres, si que és sorprenent, si. Tant com la pasta que tenen els teus alumnes, saber d'on has tret la subvenció per pagar-lis el viatge o a quina castanyera li has fotut la recaudació . En fi, ja ens diràs. Sobre els briconsejos, el dia que pugeu al Teide, feu-ho per la TF-24, passant per La Laguna. Es pot arribar per altres carreteres, però l'impacte visual no té res a veure. Si puges per la Vall de l'Orotava veuràs l'animalada de tala de bosc que estan fent amb l'excusa que els pins no son canaris. I si aneu amb autocar i vols veure'ls vomitar a tots, no dubtis en pujar per l'oest. Ara en serio, ja que hi aneu, crec sincerament que el millor que podries fer és contactar la penya de La Laguna. A més que el Campus està al costat de l'aeroport de Los Rodeos i fàcilment accessible per autopista, podríeu començar per una curta visita de la vila i els estudiants veurien que els tramvies de BCN es poden veure també a altres llocs (més que res perquè son francesos). Crec que la penya de l'Uni us pot fer descobrir coses que, sols i anant d'enterats, no veuríeu mai: i no anant de vacances, sinó a aprendre (vull creure), crec que seria de lluny el millor. Si, per qüestions que se m'escapen, voleu passar d'ells, el segon briconsejo seria que lloguéssiu un guia. N'hi han de molt bons que tenen els collons pelats en aquestes coses. Jo puc continuar amb consells molt menys científics com ara que aprofitis que no hi ha IVA per comprar tot el material electrònic (també GPS, prismàtics com els d'en Sinfu, telescopis com els d'en Rivers, càmeras HD,3D, a preus rebentats!) que necessitis, que no te'n vagis sense menjar els excel.lents formatges fumats al pimentón que tenen. I sinó fossis vegetarià, també et recomanaria de menjar tot el peix amb mojo verde que't puguis ficar al cos i la pata asada. Aixi que t'hauràs de conformar amb las papas arrugàs amb mojo rojo i els plàtans madurats a l'arbre, que no tenen res a veure amb els que cullen verds per l'exportació. Et passo la paraula!

sinfu ha dit...

tu Pierre sembles aquell de "culo veo, culo quiero". Ho havies planejat o ha sortit després de veure en Roy amb la samarreta? Suposo que et faràs una afoto també!

sinfu ha dit...

Val a dir Roy, que jo t'entenc perfectament. Aquí no ens escapem de la neu, la cosa és líquida però si fa no fa...

Israel Hands ha dit...

Dedueixo que estàs preparan-te una jubilació de somni a les Canàries?Si més no et fotries una vida de luxe i a quina temperatura!

Roy Batty ha dit...

Doncs aquí, després d'uns dies força càlids -aviam, ja m'enteneu!- ens han anunciat altre cop la neu des d'aquest vespre fins el de divendres. I sobre la jubilació ... home, no dic que no. Comparativament, no pagar la calefacció, gastar un mínim en roba i els preus sense IVA, imagino que s'ha de notar. A més, que els residents tenen una pila de rebaixes en un munt de coses: des d'el telefèric d'El Teide, fins els bitllets d'avió al continent. Ara bé, com estic a l'espera d'una decisió per pronunciar-me, m'haureu de permetre ser molt discret sobre aquest tema.

Pierre Nodoyuna ha dit...

Osti, estava disposat a escriure l'oro i el moro, però se m'ha complicat la feina un cop més. Només li diré al Sinfu que el projecte d'anar a Tenerife (que ja hi he estat altres vegades amb alumnes) és prèvia al viatge del Roy, però ell tampoc no en sabia res, de manera que tots tenim el nostre mèrit...
Fins una altra!

Israel Hands ha dit...

Amb la passió que escriu en Doc sobre les illes,crec que si penses establir-te quan et jubilis tindràs companyia,Batty.
Tampoc estaria de més preguntar-nos què redimonis està passant en aquell coi de departament:recordeu els llocs on ens portaven a nosaltres a fer pràctiques,visites o treballs: El Figaró,Montseny,Tuixen,La Vall d´Aran,La Seu d´Urgell,...

Roy Batty ha dit...

Bé, a La Seu d'Urgell, com recordarà l'amic Sinfu, vivia un xicot que arribaria molt lluny en el domini de la geografia. Dit això, A mi no van portar mai a La Vall d'Aran !!!

Roy Batty ha dit...

Bé, a La Seu d'Urgell, com recordarà l'amic Sinfu, vivia un xicot que arribaria molt lluny en el domini de la geografia. Dit això, A mi no van portar mai a La Vall d'Aran !!!

sinfu ha dit...

ara no sé de qui parles...

Roy Batty ha dit...

Del xicot del programa de l'Unesco, home! Que sempre anava amb un altre de Manresa, crec. I que se'ls coneixia com Batman i Robin

Pierre Nodoyuna ha dit...

Aneu-li al darrere, al Campell...

sinfu ha dit...

amb aquesta manera de parlar sembla que tu si que has anat al seu darrera! Però mira tu, bon profit...
Parlant de les sortides de camp (que es mereixen una sèrie de posts) si alguna cosa he d'agraïr-li al ejquérzito ejpañññol és que vaig visitar la Vall d'Aran dins un programa anomenat "Recreo educativo del soldado" del que jo era responsable...i és clar, dels 40 mendes que van venir, la gran majoria eren amics o amics seus. Jo recollia el nom de 400 voluntaris per les activitats lúdiques i havia de preparar una llista de 40. Era com una agència de viatges privada.
Després treballant per a la mirèia belil hi vaig tornar i vaig estar-hi prop de dos mesos. Em sembla que en Roy va rebre una postal meva de paellas i toreros...

Pierre Nodoyuna ha dit...

Ara m'has fotut amb això d'anar al darrere del Campell... El que volia dir és que s'ha convertit en l'únic expert del nostre (petit) país en temes de camins pel vessant jurídic (drets de pas i històries semblants) i ell mateix diu que no dóna l'abast a les citacions que rep per part dels jutges com a expert per a resoldre litigis, fins al punt que més d'una vegada ha estat citat com a testimoni expert per les dues parts (el que no sé és com ho ha resolt).

Però no, jo no li he anat mai al darrere.

Sobre aquesta excursió a la vall d'aran dels 400 fills de sant lluís que van acabar sent 40, jo crec que ens n'hauries de fer alguna cosa més que cinc cèntims...

Roy Batty ha dit...

Perdoneu, que sabeu que jo soc una mica limitat amb això de la lògica. Com es pot ser l'únic expert del país en temes de camins pel vessant jurídic, no donar l'abast a les citacions, i haver estat citat més d'una vegada (dues?) com a testimoni expert per les dues parts? I si, que me'n recordo de la postal de marres: com oblidar aquell horror! I que també, que estic d'acord amb en Doc en que hauries de fer-nos alguna cosa més que 5 cts. I ja posats, si t'animes, lo del curs sobre serres mecàniques de Mollet, tampoc es que tingui desperdici.

Pierre Nodoyuna ha dit...

Jo m'he limitat a reproduir el que don Vito m'ha explicat sobre ell, que el citava textualment...

Israel Hands ha dit...

Bueno Batty,reconec que a la Vall d´Aran no ens van portar sino que hi vam anar:el Doc va tenir la brillant idea de fer cert treball allà,que l´alternativa que se´ns va oferir (el bo d´en Joan Sabí)era a Les Planes.

Pierre Nodoyuna ha dit...

Sí hi vam anar amb el Rivers a fer un treball de biogeografia, una sortida de tres dies memorable...

Geògraf Solitari ha dit...

Memorable? En quin sentit va ser memo - rable. Vau compartir alguna cosa amb algun membre de la família o estàveu perduts i us van indicar el camí, o potser vau entrar a un lloc pensant que era el bar d'un company de la tripulació del Flint i us vau donar compte de que era l'apartament d'una senyora quan ja era massa tard? Sigueu sincers ni que sigui una vegada a la vida !!!

Roy Batty ha dit...

Hands ... que me sembla que el Geògraf Solitari està esperant una resposta i que en Doc ja ha complert amb el seu cupo de visites mensuals.

sinfu ha dit...

el moro, el mandi i jo vam anar a les planes, un marco de incomparable belleza...

Israel Hands ha dit...

Home,tant com l´apartament d´una senyora...es tractava més aviat d´una borda de pastors que ja tenia hostes en forma de ratolí que se´m va fotre el formatge que duia.Mardito roedore...

Israel Hands ha dit...

Bona companyia,Sinfu,si senyor.

Roy Batty ha dit...

Me sembla recordar que, en aquella època, Les Planes van heretar la reputació que abans tenia la carretera de l'arrabassada. Ara me sembla que la cosa va de calçots i tal.

Roy Batty ha dit...

I tu, Hands ... Com se t'acudeix seguir els consells d'allotjament d'en Doc. Que no veus que sempre ha estat una mica rata? Si fa quatre dies que anava pels containers recuperant bidons de plàstic d'aigua mineral i se'ls emportava a casa!