dilluns, 12 de desembre del 2011

una de Cartographers for Social Equality ...

..
frankjohnson123: Fuck the Peters map, Kavrayskiy VII all the way!
Train2Failure: Oh my lord, Greenland is not larger than Africa on a map because of some sort of bias. The reason why it is larger is simple geometry. Whenever you take a sphere (the Earth) and put it on

in a different dimensional surface (a map), you have inequalities of size. It is literally IMPOSSIBLE to correctly show the real size of continents of Earth in a flat, square map. Greenland and Alaska look huge on many maps because they are being stretched to fit the dimension of something other than a sphere.
Trombonista92: Gall–Peters represents Canada smaller than the USA, and Russia the same size has USA, wee sould argue for days about witch unbroken projection is less ``racist`` or wee culd just all shut up and use a broken map, like homolosine or waterman, and by the way, XKCD!!!

18 comentaris:

Roy Batty ha dit...

Cap comentari, hein? Aviam si al final resultarà que jo vaig ser l'únic que es va passar un munt d'hores fent projeccions per na Gerda!

sinfu ha dit...

Òstia tu! el mapa d'äfrica amb pantògraf, paper vegetal, rotring i letraset minúscol...i el Guasa reclamant nota per un mapa fotocopiat, amb dos collons!

sinfu ha dit...

per cert, de quin tipus de projeccions parles?

Israel Hands ha dit...

...projeccions del cinexin?

Israel Hands ha dit...

Sí,Sinfu,crec que la majoria vam apostar pel pantògraf i el paper vegetal,però un tal Pierre Nodoyuna va triar l´opció de la quadrícula a escala.I,si no recordo malament,ho va fer a la part de darrera d´un calendari.Ara falta saber si aquell caledari el va treure d´un taller mecànic.

Pierre Nodoyuna ha dit...

Òstia (o és hòstia?), quina memòria que teniu! I quins records!
Efectivament, el mapa d'Àfrica (que encara tinc en un calaix del departament, ben controlat) jo el vaig fer dibuixant la malla de paral·lels i meridians... però el millor de tot és que per comptes d'escriure els topònims amb plantilla i ròtring, vaig utilitzar Letraset (us recordeu què és?). El dia que s'havia d'entregar a la Gerda (millor dit, la nit abans) me la vaig passar en blanc acabant de posar les maleides lletres transferibles! Recordi que quan em vaig aixecar de la taula el mal d'esquena era indescriptible!
Això sí, li vaig guanyar la MH al Berckeley!

Pierre Nodoyuna ha dit...

Sobre les projeccions: de la projecció Peters a mi no me'n va parlar la Gerda, sinó el Manel Miró. Quan vam acabar primer jo vaig fer un viatge als USA, a veure els col·legues que encara hi viuen. Vam fer una visita a la cartoteca de la seva universitat i el Joan Roca em va dir que li demanés algun mapa al cartotecari. Jo vaig pensar que seria divertit mostrar aquella projecció (parlem de l'any 1982, llavors no havia corregut tant com ara) i explicar-los tota la història que ens expliquen en el vídeo.
Total, que el cartotecari, tot i que n'havia sentit parlar, no en tenia cap exemplar. Un altre col·lega no feia més que dir-me "com et passes, pobres americans, que els deixes en ridícul...)

Roy Batty ha dit...

Efectivament, lo d'en Guasa va fer època. Si fins i tot es va emprenyar perquè Gerda no volia pujar-li la nota! Menys mal que'n Bou el va amenaçar amb donar-li un pinyasso sinó es callava. Parlant del mapa d'Africa i d'en Bou ... ningú se'n recorda de Me cago en Somalia!!!? Ja sobre les projeccions, me'n recordo que'n vaig fer una anamòrfica en 3D de la que vaig acabar molt orgullós. Per cert, que recordo que sobre la projecció va haver una copiada generalitzada, però no de més detalls. Algú pot fer memòria?

Roy Batty ha dit...

Pierre, la matricula se la guanyaries a algú d'altre que en Berckeley ... Noticia per tothom, el pantògraf que'm vaig comprar a aquella botiga de belles arts a Els Quinze segueix viu (rovellat, però viu). Canviant de tema, algú se'n recorda de la Mari Aguas?

sinfu ha dit...

Home Pierre, modèstia a part....les meves notes durant la carrera no van ser per tirar cohets, però en aquest treball la Gerda em va posar un 10! M'agradaria comparar el teu mapa i el meu per veure el tamany de les lletres que utilitzaves. Em vaig gastar una fortuna en letraset perquè les vocals i lletres més comuns s'acabaven aviat. Pel que fa a la copiada...jo li vaig fotre una patada al pantògraf i vaig fer igual que el Pierre, però sense utilitzar la part posterior d'un póster de la Susana Estrada, com va fer ell.

sinfu ha dit...

encara recordo una província , em sembla que d'Angola: Cuando Cubango.

Israel Hands ha dit...

Lo de la copiada generalitzada no ho recordo,però segur que jo hi deuria participar activament.
Al mapa de l´Àfrica jo també vaig posar alguns noms en letraset,però la Gerda va trobar que eren massa grans,cosa que em va apartar del grup dels 10 i MH.No cal dir que encara el tinc guardat a un lloc o altre.

Roy Batty ha dit...

Si, si. Ara queixeu-vos del LetraSet, que sembla que no us recordeu de les plantilles del Rotring i de les fulles d'afaitar per esborrar els errors. Sobre el pantògraf, afegir que a mi va acabar fent-me gràcia. I sobre l'Africa ... Nchst! Veig que esteu tots arterioscleròtics i que no us heu recordat de l'anamòrfic com a par previ a la vectorització amb aquell programa tant meravellós que es deia SYMAP ;D

Roy Batty ha dit...

Hands, no tindràs el mapa d'Africa guardat al mateix lloc que els mapes que li vas fer al Nunes?

Israel Hands ha dit...

Ets un cabronasso,que saps que els mapes ja no els tinc des de que una persona anònima d´aquell cony de departament em va oferir una pasta gansa per ells.

Roy Batty ha dit...

Una persona anònima te va oferir una pasta? Crec que hauries de ser més precís, perquè la tripulació no sap de què va la cosa i pot començar a fer-se idees. I ja saps com en son de malpensats.

Israel Hands ha dit...

Home,no em facis ara destapar la trama que encara puc córrer perill...

Roy Batty ha dit...

Home, perill, el que es diu perill, és el que corrent els punkies a Indonèsia quan van a un concert i els enganxa la pasma. Mira't aquest vídeo i veuràs que, a més de rapar-los la cresta, treure'ls els piercings i fotre-lis la roba, els sotmetent a un curs intensiu de fe islàmica. Ah! que seria de l'home sense els seus valors religiosos! I què seria de l'occident sense aquestes bones ànimes que defensen aquestes pràctiques com elements de la tradició que cal protegir del colonialisme.