diumenge, 19 d’agost del 2012

Simon Scarrow - L'Aliga

El passat 18 de juliol, seguint el programa literari del GS "Us recomano aquest llibre ...", vaig parlar dels llibres que m'havia llegit de la serie Myron Bolitar, d'en Harlan Coben. Gairebé un mes després, m'agradaria parlar-vos dels nou llibres de la sèrie de l'Aliga d'en Simon Scarrow que m'he llegit des de llavors (ja vaig dir-vos que això del Kindle era un vici) . Vists els comentaris que han inondat aquella entrada, seré breu. En primer lloc dir que, dels nou llibres que m'he llegit (no he llegit encara The Legion, 2010) ni Praetorian, Roman Legion II, 2011), els quatre primers me'ls va passar en Hands aquest passat hivern, quan va estar a casa amb la family. No puc fer res més que agraïr-li la seva recomanació. Tret del darrer llibre que he llegit (The Gladiator, que està força bé, pero no té el nivell dels precedents, a causa d'una barreja de situacions força improvable), l'autor utilitza un llenguatge tant actual que fa que ens apropi en el temps un context històric a priori molt llunyà. La descripció de l'Imperi Romà en tota la seva extensió i diversitat cultural, i la seva columna vertebral, les legions, s'inicia a l'introducció de cada llibre, i es complementa en el quotidià de cada relat d'una manera que't sembla viure-ho en directe. Ara que, parlant del directe, és en la descripció de l'acció, en particular les estratègies de combat i la composant salvatge del combat, que l'autor arriba a crear situacions on pots sentir dintre teu l'olor de la pols, de la sang, de la por ... Però no és, ni de lluny, l'unica manipulació a la que't veus sotmés. Car l'autor et condueix sovint al davant de situacions en les que albires un punt Jonbar i, tu sol, amb tots els elements que el relat t'ha donat abans i sense que l'autor intervingui per res, comences a submergir-te en una ucronia que t'apartany, perquè ningú més l'ha construït. No diré més sinò que, si us agrada la novel.la històrica, us recomano la lectura d'aquesta sèrie i d'aquest autor excepcional. Donat que la sèrie es desenvolupa al llarg del regnat de Claudi és altament recomanat haver llegit abans, durant, o després, la sèrie de Robert Graves: Jo, Claudi i Claudi el Déu i la seva esposa Messalina. O aquella excel.lent sèrie de la BBC.

4 comentaris:

Roy Batty ha dit...

Per no deixar la novel.la històrica i Roma així, en sec, ara m'estic llegint un llibre de Lindsey Davis: La carrera del honor. (The Course of Honour, 1998). No he llegit ni el 10% del llibre encara, pero pinta bé. La cosa es passa a l'època de Tiberi, surt un Vespasià de jove ... en fi, no diré res més per ara.

Israel Hands ha dit...

Celbro que t´hagin agradat tant com a mí aquesta sèrie de llibres.Jo només he pogut llegir els cinc primers,per què la resta no hi és encara en edició de butxaca o simplement encara no han estat editats aquí.De la seva sèrie "Revolució"(Napoleon vs.Wellington",només he pogut adquirir el primer (per la mateixa raó que els de la sèrie "Âguila")i espero en candeletes començar a llegir-lo,però em vull esperar a tenir la resta (en son quatre llibres).També sé (coses del facebook)que ja té enllestit un nou llibre:"The Sword and the Scimitar (Siege of Malta)"que crec que te previst treure al Octubre.A veure que tal.

Israel Hands ha dit...

I ja que estem amb els llibres,vaig comprar l´altre dia "Vida i mort de Danny Z",d´en Don Winslow.I tinc unes ganes d´enxampar-lo.Això si,primer m´he de ventilar els dos que tinc d´en John Verdon.

Israel Hands ha dit...

El primer dels quals vas recomanar,per cert.