dilluns, 21 d’octubre del 2013

passats tèrbols: David Molina

Anava de birres amb un amic per Edimburg quan vaig veure en David Molina anunciat a la portada de l'Evening News. Vaig comprar el diari i vaig llegir que havia rebut un Strahler Award per una vida de sacrifici i publicacions ininterrompudes al DAG. Vaig recordar aquell jove estudiant, al que un dia vaig suggerir marxar de classe sinó callava. I també, amb molt de carinyo, quan apuntant-me amb un Bic Naranja va dir-me en un to patibulari: un dia seré jo sol qui parlarà a classe i tothom haurà de callar! No sé perquè s'ho va prendre així: en Manel ho va fer unes quantes vegades amb mi, i vam acabar la mar d'amics.


En fi, que'n David ha resultat ser més rancuniós que'n Sinfu amb en Edward Bow. Vull dir que, sé de molt bona tinta (m'ho ha dit ell per mortificar-me!), que cada estiu es passeja per aquestes muntanyes, i que no ve a veure'm mai per no haver d'invitar-me a beure: probre de mi, que no bec res d'altre que Coke Zero. I, si mai ho ha fet (venir a veure'm, perquè invitar-me ...), és perquè el seu catedràtic l'ha obligat. Ara que, ell no deixa de demostrar la seva rancúnia fent el possible per sortir sempre a l'altre extrem de la foto. Si solament sabés el corrent elèctric que'm va recórrer el cos quan vaig llegir al n° 28 del DAG (1996) l'article que va publicar amb en Manel: Aplicacions dels SIG a l'estudi dels processos erosius en camps abandonats del Parc Natural del Cadí-Moixeró. O l'emoció que'm va provocar la lectura del treball publicat amb en Doc al n° 55 del DAG 2009: Mètodes per a l’estudi transdisciplinari del paisatge d’àrees de muntanya. Res menys que transdisciplinari, Ouf!

El cas és que els estudiants l'adoren i ell, en reconeixement, se'ls emporta de viatge (també a en Doc) i també a fer shopping a llocs insospitats, En general, hi ha molt bon rotllo a les seves classes, i ell ho assumeix amb la modèstia que el caracteritza. De totes maneres, el que més m'ha impressionat d'ell és que, veient les sortides professionals dels estudiants de la UAB, va crear amb un grup d'estudiants la cooperativa GéoGadgets, per la venda ambulant de tot tipus de géo productes.

En fi, David. No pots ni imaginar-te fins a quin punt estic orgullós de veure que, venint d'on vens, hagis arribat on has arribat, cobrant el munt de pasta que cobres. Només hi ha una cosa que m'entristeix: i és que siguis tant rancuniós. I més sabent que pelar la pava a les meves classes de geomorfologia no estava bé, home.

Una abraçadota i ja saps per on correm. 


3 comentaris:

Israel Hands ha dit...

Venda ambulant de geogadgets???home ,jo he acabat a unes salines al cul del mon,però encara hi ha alguna diferència.Sempre he sabut que les sortides dels geògrafs són justetes,però tant?.Per cert,encara es publiquen els DAG?

Deep Dolina ha dit...

Veig que la millor forma de participar al blog es que t'estirin de la llengua.
Com a succedani d'hereuet d'en Manel, després de tu que en principi eres l'escollit, he de dir en el meu favor que tot el que has dit és cert excepte que els alumnes fugen de mi.
Els dag es publiquen i ara formen part de l'editorial de l'escolania de Montserrat a la International Bishop Citation Index. A mi ara ja no m'hi deixen publicar perquè van descobrir que el meu avi va cremar l'església del meu poble.
Per cert, segurament el proper febrer anem amb els alumnes al Marroc. La venda de geogadgets ha baixat molt amb la crisi i ens passem al tràfic de substàncies estupefaents, amb l'excusa d'estudiar la geomorfo.

Roy Batty ha dit...

Deep Dolina? Mmmm. Aquesta no la coneixia! I he de confessar que tampoc estava al corrent del International Bishop Citation Index. I me sap greu, mira. Perquè estic segur que en Fra Sorianu i el pare Toloriu deuen tenir una plaça d'honor.
Sobre lo de l'hereuet ... crec que ha arribat el moment de confessar la veritat: en Manel i jo teníem visions divergents sobre el funcionament de l'imperi.
I ja per acabar per avui, no m'agradaria que llencessis la tovallola pel que fa als geogadgets. Has provat d'anar als mercats i de vendre franquícies entre els gitanos de Hostafrancs? Vull dir que, tal i com està el pati de les finances publiques, podria donar per finançar-vos el viatge del Marroc.