dilluns, 11 de gener del 2016

tegestophilie


Le plus grand collectionneur de bières au monde... par jdubuzz

Hi ha penya que creu saber què és la Tégestophilie després de haver passat per Cal Doc. Però la veritat és que, amb tot el respecte que en pugui merèixer la col·lecció d'en Doc, hem de reconèixer que encara li queda molt per arribar a poder comparar-se amb la d'en Jeff Lebo, propietari de l'alberg Brewhouse Mountain, a les muntanyes de Pennsilvània.

Si mai et passes per l'alberg d'en Jeff a York Haven, Pennsilvània, pots provar a portar una llauna per pagar-te una part de l'estada. Te la comprarà si tens la sort que en Jeff no la tingui entre les gairebé 90'000 llaunes que corren per casa seva. Si de cas, pots provar amb aquesta birra: Ténébreuse, brasejada a Savigny per la penya de Docteur Gab's i que vam descobrir amb en Hands al Auberge du Lac des Joncs, a Les Paccots

15 comentaris:

Pierre Nodoyuna ha dit...

Ostres, quina cosa més obsessiva!
Jo només puc dir que a mi la cervesa envasada en llauna no m'agrada gaire i encara menys beure-me-la directament de la llauna.
Això sí, per la part que em toca (gots, copes i gerres), la tegestofília sigui una malaltia incurable...

Israel Hands ha dit...

La pregunta és si a en Jeff li agrada la birra o només li agrada coleccionar-la,per què observo que les llaunes semblen estar plenes.Això em porta a pensar que en Pierre va be,que les birres se les beu i que el que guarda (copes,gerres i gots) són ben buits.

Israel Hands ha dit...

Hummmm....Ténébreuse en llauna.No seria un sacrilegi?

Pierre Nodoyuna ha dit...

Jo no ho volia dir, però efectivament, tenir a casa 90.000 cerveses per obrir em fa pensar que molt, molt, no li deu atgradar la cervesa...
Moltes gràcies pel teu suport, Israel, de moment jo continuo bebent-me-les (i llençant les ampolles buides al contenidor verd, que aquí de moment tot el vidre es recul barrejatl)

Roy Batty ha dit...

Sense que serveixi de precedent vaig a ser sincer amb vosaltres. La veritat és que m'esperava un comentari d'admiració cap a Lauri, la dona d'en Jeff Lebo, o una crida a la solidaritat amb l'equip de neteja de l'alberg. Però el que no m'esperava és que'm critiquéssiu el pobre Jeff per no haver-se begut totes les birres que té a casa.

Tothom sap que no sou uns fanàtics de la geografia quantitativa com, posem per exemple, en Long John. Però si preneu com a referència en Sinfu, veureu que consumint 6 birres per dia en Jeff necessitaria més de 40 anys per beure's tot el que té a casa. I estic parlant de les llaunes estàndard perquè, per poc que us hagueu mirat el vídeo, haureu vist que també té una bona col·lecció de llaunes de 3l i 5l. A més que, en relació a les llaunes de col·lecció, beure's una dels anys 50's seria com ... com ho diria? ... com beure's a Mont-roig del Camp un glop de la primera ampolla de whisky Dyc fabricada per Nicomedes García Gómez el 1958. No sé si m'explico.

Res, que com antic tegestofilic d'una col·lecció de llaunes de birra que va haver de desaparèixer de casa abans de casar-me, me sap greu que'm critiqueu en Jeff. I que posats a criticar, ho podríeu fer amb la idea delirant de ficar un munt de llaunes apilades al damunt d'una màquina de millón, perquè això si que és imperdonable.

Pierre Nodoyuna ha dit...

Reconec que quan he vist la parella al vídeo he pensat en la meva... que ni tan sols em deixa tenir a la vista la meva col·lecció de gots, copes i gerres (me les fa tenir ben amagades perquè diu que són molt lletges). I també coincideixo amb tu que la majoria de les llaunes deuen estar més que esbravades (pixums de gat, en dèiem?) Algú em va explicar que la cervesa envasada amb llauna no té tan bona qualitat perquè la llauna no suporta tanta pressió com l'ampolla de vidre amb la xapa convencional (les ampolles de vidre d'obertura fàcil em sembla que tampoc no porten la mateixa pressió.
Mira, aquesta nit quan torni de jugar a vòlei (això ja us ho explicaré un altre dia) em prendré una weizenbock marca Sneider (varietat Aventinus) que em van portar d'Alemanya i ho faré a la vostra salut!

Pierre Nodoyuna ha dit...

Perdoneu, el teclat m'ha fallat. Volia dir marca Schneider (http://www.schneider-weisse.de/)

Roy Batty ha dit...

Ah, si. Se m'oblidava. Si deixéssiu de jugar al domino una estona i punxéssiu els enllaços que us passo, veuríeu que la Ténébreuse la venen embotellada.

Canviant de tema. Avui llegia al 20minutes.ch que una penya que està tenint un èxit fenomenal amb la venda de birres artesanals: Brasserie des Franches-Montagnes (home, wiki) anava a invertir 7 milions de CHF en una nova línia de producció. Just per informació, aquesta penya produeix, entre d'altres, una 'strong sour ale' madurada en barrils de roure: la Abbaye de Saint Bon-Chien, que amb un 11% va merèixer un article a la secció 'Beers of the Times' del New York Times. I ja que hi som ... què tal si us passeu per la secció de receptes de cuina d'aquesta penya?

Roy Batty ha dit...

Sorry, Doc. Estava escrivint la rèplica de la Brasserie des Franches-Montagnes i no havia vist les teves. En fi, m'imagino que l'enllaç que volies entrar és aquest. Però millor que segueixis parlant amb mi i deixis de banda en Hands, perquè quan estàvem al Auberge du Lac des Joncs me va deixar sol amb una Schneider-Weisse i es va demanar una de barril.

Pierre Nodoyuna ha dit...

En fi, hi ha gent per tot... el proper objectiu (no el principal) és aconseguir un got com el que surt a l'enllaç que has posat. La Schneider-Weisse és la meva cervesa preferida per a un consum quotidià (si la trobés a prop de casa, és clar) i l'Aventinus, la preferida per a dies especials. Ara en tinc unes quantes de cadascuna a casa, a veure si les puc fer durar!

Israel Hands ha dit...

Ieeep,lo de la Ténébreuse en llauna era un suposar per si li haviem de portar a en Jeff.Pensa que vaig estar a un tris de demanar-la,i si tú et vas demanar l´Schneider-Weisse,la tia Emma i jo vam repetir amb la Calanda ,això sí,de pressió.
I retornant a en Jeff,no cal que les birres se les foti totes ell home,que per a això hi ha els amics.I si us he de ser sincer,no sé quan temps duraria la col.lecció de´n Jeff si caigués en mans de la tripulació.Vull dir que és una llàstima que en Pierre només col.leccioni envasos buits.

Roy Batty ha dit...

Una idea brillant, Hands. Fa mitja hora que he agafat el phone i he passat una trucada a Jeff. Passada la sorpresa de saber que ens coneix des de fa temps i què és un fidel seguidor del GS, li vaig parlar de la teva proposta i va dir-me que podíem anar a veure'l quan volguéssim. Vam estar negociant una bona estona sobre el preu de l'allotjament (en principi >$400). I al final la cosa ha quedat així: ell posa les birres i nosaltres paguem les habitacions amb un descompte especial 'minories ètniques' que normalment reserva als indis, però que excepcionalment farà extensiu als catalans.

Pel que fa a les reserves, vaig demanar-li d'afegir a les de la tripulació del Flint dues places suplementàries: una pel CEO de 'Transportes Dos Hermanos', de Viladecans i una altra per Simón el Gordo que, per manca de habitacions lliures, hauran de compartir un llit de matrimoni.

I pel que fa al vol, com tot estava complet, vaig reservar les places en Business Class. Va haver un petit problema amb la companyia aèria quan vaig passar el numero de la Visa d'en Sinfu: van dir-me no sé què d'un descobert a causa del preu de les reserves de les habitacions i les del vol. Però finalment vam trobar un acord i ja tinc els bitllets i la confirmació d'en Jeff. Pel que m'ha semblat entendre, els advocats de la companyia aèria i els d'en Jeff es posaran en contacte amb el titular de la Visa per solucionar aquest incident.

Just per assegurar la intendència, m'agradaria demanar-te si podries fer-te amb el numero de la Visa de Simón el Gordo, a fi de carregar el preu del tiberi. Perquè jo estic per proposar d'anar a fer un tomb pel Black Gryphon ), a Elizabethtown (30' per carretera) perquè, encara que no m'impressioni la carta -malgrat la bona critica que li donen els indígenes (que es queixen però dels preus $9-28)-, sembla destacar per la simpatia del personal, per una carta de birres de 30 pàgines i un patró que es passa per les taules dels clients per aconsellar-los en la seva elecció.

Ara només falta que els altres membres de la tripulació confirmeu!

Israel Hands ha dit...

Miraré què puc fer amb l´assumpte Simón el Gordo per què età enfeinat a tope amb un negoci de vins que s´ha montat.I en quant a la visita al Black Gryphon,tens tot el meu suport ,entre altres coses per allò de la carta de birres de 30 pàgines.La qüestió és: passem primer pel Black Gryphon o anem veure a veure a en Jeff directament?

Roy Batty ha dit...

Si, he escotat dir que una banda li ha dedicat un tema. I sobre el negoci de vins, havia llegit algunes denuncies que li han posat a l'alt comissariat de les nacions unides pels drets de l'home, presidit pel príncep Zeid Ra'ad Zeid Al-Hussein.

En resposta a la teva pregunta i al silenci culpable dels altres, jo crec que el millor seria aterrar a l'aeroport de Harrisburg, fer una visita a la central nuclear homònima i, quan tinguéssim la moral per terra, anar a Cal Jeff per fer-la remuntar. Al dia següent podríem anar a fer un tomb per les ribes del Susquehanna i acabar al Black Gryphon. Al tercer dia, per allò de la simbòlica religiosa, podríem fer 45 minuts de carretera i deixar-nos caure al "Lancaster County's Pennsylvania Dutch and Amish country" on Sinfu coneix un notable que li deu una pasta amb la que podríem fer una mica de shopping per renovar el nostre vestuari. No sé, que'n penseu?

Roy Batty ha dit...

Si l'enllaç de la banda que li ha dedicat un tema a Simon no funciona, prova aquest: https://www.youtube.com/watch?v=iA8ZozFr-hI