dimecres, 19 de setembre del 2012

sobre la geodiversitat ...

Un bon amic de la infància, en Juan Manuel Garcia (Salut, JuanMa!), va estar uns dies de vacances a Euskadi i me va recomanar de llegir el llibre: El Flysch del litoral Deba Zumaya. Una ventana a los secretos de nuestro pasado geológico. (veure una ressenya extensa en aquest enllaç). Si se'm permet l'expressió (ja que és un llibre en PDF) diré que el vaig estar fullejant, i que me va semblar molt interessant. D'una cosa a una altra, vaig deixar-me caure per la pàgina del GeoParc de la Costa Basca, i les seves visites guiades per les rutes del Flysch i del Karst, que també vaig trobar molt interessants. Aquest Geoparc està integrat en la Xarxa Europea de Geoparcs (EGN), de la que fan part altres parcs de l'estat espanyol i ... Aië! cap de català. D'una cosa a una altra, vaig deixar-me caure per un blog super recomanat: Aventuras geológicas en el Cuaternario, escrit per un geòleg apassionat per la geologia de camp que m'ha recordat en Manel Miró. En fi, que si el Flysch us queda lluny (algun comentari, Sinfu?), sempre podeu llegir alguna cosa sobre la Costa Brava al carnet de notes d'en Óscar Navarro. I ja per acabar, us proposo de visitar un altre blog que estic segur que en Rivers ens comentarà amb entusiasme: Geografiamungia. En resum, que donat que la geodiversitat també és super interessant, quan organitzaràs unes jornades, Doc?