No crec descobrir res si dic que la bicicleta és el mitjà de transport per excel·lència als Països Baixos. Ara bé, quan arribes a l'estació d'Amsterdam Centraal, una de les primeres coses que't frapa de valent és el parking de bicicletes a l'oest, que es complementa amb els vells ferries que, al nord, darrera de l'estació, també s'han dedicat a aquest ús. En aquest enllaç trobareu un vídeo que us dirà molt més del que jo pugui arribar a escriure.
Abans d'arribar havia pensat en llogar un guia (Amsterdam Vélo) per visitar la ciutat o les rodalies en bici o, simplement, llogar una bici clandestina (sense publicitat). Afortunadament, no ho vam fer. El mes d'Agost hi ha turistes per tot arreu, conduint de qualsevol manera, i desplaçar-te en bici provoca més angoixa que plaer. Parlant de guies, també vaig mirar-me lo de la penya de Tours by locals, però, com no s'adaptaven al que volíem veure en aquest viatge, ho vam deixar potser per un altre cop.
Abans d'arribar havia pensat en llogar un guia (Amsterdam Vélo) per visitar la ciutat o les rodalies en bici o, simplement, llogar una bici clandestina (sense publicitat). Afortunadament, no ho vam fer. El mes d'Agost hi ha turistes per tot arreu, conduint de qualsevol manera, i desplaçar-te en bici provoca més angoixa que plaer. Parlant de guies, també vaig mirar-me lo de la penya de Tours by locals, però, com no s'adaptaven al que volíem veure en aquest viatge, ho vam deixar potser per un altre cop.
Una altra de les coses que'm vaig mirar van ser els abonaments de transport. Quan visiteu una ciutat europea, no dubteu en fer un tomb per aquesta adreça: europeancitycards.com. Vam estar mirant la 'I Amsterdam City Card' i ens va semblar que pot ser interessant si s'utilitza a fons durant tres dies: per un dia sol, ens va semblar cara.
Deixant de banda l'anècdota del taxi pels canals o del Rickshaw a les imatges inferiors, els altres mitjans de transport per excel·lència son el tramvia i el metro: per la planificació dels itineraris, no dubteu a utilitzar aquesta adreça. El metro no el vam agafar així que, més enllà del que hagi pogut llegir, no us puc dir gran cosa. Sobre el tramvia, dir que els vehicles en si, no van impressionar-me en relació als que corren per Ginebra o Zürich: altra cosa son els conductors, que vam trobar força amables. El bitllet de transport combinat de la GVB, que pots comprar-li al conductor, costa 7.50 euros per un dia. Atenció, perquè un dia vol dir 24h: segons la GVB, a partir del moment del primer check in a un dels lectors dels transports. Hi ha un altre bitllet per visitar Amsterdam i la seva regió: l'Amsterdam and Region Day Card, però cap de les persones a les que vam demanar informació a l'estació del tren d'Almere o a l'hotel, semblava estar al corrent de la seva existència.
Ara bé, si us hagués d'aconsellar un mitjà de transport, us recomanaria anar a peu i descobrir tranquil·lament, i sense el estrès de les bicis, els mil i un carrerons, places i canals que té aquesta ciutat.
Deixant de banda l'anècdota del taxi pels canals o del Rickshaw a les imatges inferiors, els altres mitjans de transport per excel·lència son el tramvia i el metro: per la planificació dels itineraris, no dubteu a utilitzar aquesta adreça. El metro no el vam agafar així que, més enllà del que hagi pogut llegir, no us puc dir gran cosa. Sobre el tramvia, dir que els vehicles en si, no van impressionar-me en relació als que corren per Ginebra o Zürich: altra cosa son els conductors, que vam trobar força amables. El bitllet de transport combinat de la GVB, que pots comprar-li al conductor, costa 7.50 euros per un dia. Atenció, perquè un dia vol dir 24h: segons la GVB, a partir del moment del primer check in a un dels lectors dels transports. Hi ha un altre bitllet per visitar Amsterdam i la seva regió: l'Amsterdam and Region Day Card, però cap de les persones a les que vam demanar informació a l'estació del tren d'Almere o a l'hotel, semblava estar al corrent de la seva existència.
Ara bé, si us hagués d'aconsellar un mitjà de transport, us recomanaria anar a peu i descobrir tranquil·lament, i sense el estrès de les bicis, els mil i un carrerons, places i canals que té aquesta ciutat.
2 comentaris:
Quin reportatge de Ámsterdam mes complert!!! a Dinamarca també pasa igual a la estació de tren sembla una ferrería. No hi he estat a Ámsterdam, pero a Barcelona podrien tenir mes cura amb els aparcaments de bici, a mi ja m´en tret dues bicis...
Hola, Lourdes! Bé, no creguis, m'imagino que, pels mateixos motius que aquí ja ningú deixa el cotxe obert o l'apartament sense tancar (efectes secundaris de les guerres dels Balcans), jo he vist les bicis d'Amsterdam amb candaus: alguns força ingeniosos.
Publica un comentari a l'entrada