dissabte, 7 de gener del 2012

L'hivern de Frankie Machine

Dijous passat a la nit vaig acabar-me les 470 pàgines (de lletra grossa) d'aquest llibre de Don Wislow que'm va passar en Hands i que vaig començar a llegir dilluns. Imagineu doncs si us recomano llegir-lo. Sobre la resenya, us deixo punxar l'enllaç cap el timeout, suplement de l'Ara. Hi ha coses que jo canviaria, d'altres que jo hauria dit d'una altra manera, però l'essencial hi és. La meva contribució es reduirà doncs a mencionar alguns paràgrafs de l'edició de Columna Edicions que m'han cridat l'atenció. Si tens una rutina, sempre te'n pots desviar si hi ha algun imprevist. però sinó tens cap rutina, llavors tot seran imprevistos (p.33). Propietats immobiliàries de lloguer, pensa en Frank, és una manera delicada de dir hemorroides. Perquè son com una coïssor dolorosa al cul. L'única diferència és que els immobles de lloguer fan calés i les hemorroides no, llevat que siguis proctòleg, que aleshores si que en farien (p. 45). Arriba un moment en la vida d'un home (...) la tristament coneguda com a crisi dels quaranta, que ha d'afrontar la realitat que el que té, és tot el que aconseguirà, i que cal que trobi la pau i la felicitat en la seva vida tal com és (p. 193). En Biancofiore s'ho va creure perquè s'ho volia creure. Li alimentava l'ego i li solucionava els problemes econòmics. Què havia dit en Bap exactament? "Quan vols pescar un peix, li has de donar l'esquer que tingui ganes de menjar-se" (p. 241). N'hi han més, però ho deixaré aquí 

14 comentaris:

Israel Hands ha dit...

No saps què feliç em fa que aquest llibre t´hagi agradat tant.I és que el vell Frankie en té un munt de veritats.

Roy Batty ha dit...

Algun comentari de la teva part sobre quelcom que t'impactés especialment? Jo, per la meva part, he començat avuit el de Camilla Läckberd: La princesa de hielo. Però aquest me l'hauré de prendre amb més calma car, a partir de demà, començo amb el taxi.

Israel Hands ha dit...

El llibre el vaig llegir a l´Estiu i no recordo massa coses concretes.Això sí,em va enganxar des d´un principi i em va fer gràcia que en Frankie es dediqués (entre altres coses)a vendre esquers per a pescar.

Israel Hands ha dit...

..compte amb el taxi,no et pegui ara per a escoltar al Fary.

Roy Batty ha dit...

Home, era més aviat pluri-López. Vull dir que, a més de lo dels esquers, com a bon mafiós també es dedicava al negoci del peix, també hi havia lo de la bugaderia pels restaurants dels mafiosi i, a més, el lloguer d'apartaments a les ballarines de Strip-Tease dels locals dels mafiosi.

Israel Hands ha dit...

Doncs si que l´home entenia els negocis com si fos Geografia ("La Geografia és una ciència multidisciplinar,i bla,bla,bla...")Ara,compte Batty,que la resta de la tripulació pot emprenyar-se si donem massa informació sobre el llibre.

Roy Batty ha dit...

Que va! Espera't a saber de què va el nou curro que ens ha anunciat en Sinfu i ja veuràs com en Frankie no li arriba a la sola de la sabata.

sinfu ha dit...

Home Hands, estàs dient que en Vito i en Doc són uns mafiosos?

sinfu ha dit...

Pel que fa la meva feina....només m'heu de donar una foto i 10.000$ i faré que sembli un accident! Ara espero que el Doc em digui quines són les tècniques que ell utilitza, i fet!

Roy Batty ha dit...

Home, Sinfu. 10'000$ ho trobo una mica elevat perquè ens diguis de que vas a treballar al departament i quan comences. ;D

Israel Hands ha dit...

A veure Sinfu,que no és que ho digui jo: és que ho sap tothom.I,no sé,però el seu silenci em sembla sospitós i un símptoma que confirma la condició de tots dos.

Roy Batty ha dit...

Si es que ... la veritat, no sé a qui volia enganyar.

sinfu ha dit...

Així que allò del Perito Moreno és una contrasenya de la "cosa seva"?

Roy Batty ha dit...

Home, no. La contrasenya va ser deixar-te veure per tot arreu amb aquesta indumentària ...