dimarts, 4 de desembre del 2012

Enric Lluch s'est éteint ...

Permeteu-me utilitzar aquesta expressió de la llengua francesa per dir que en Enric ens ha deixat. Als voltants de la una del migdia, en Sinfu ens enviava un email informant-nos d'aquesta trista noticia. Passo a transcriure, de manera resumida, i per ordre cronològic, els missatges que heu enviat. I invito als membres de la tripulació, però també als nostres simpatitzants, a completar-los si ho creieu necessari:  
Sinfu: Acabo de veure a twitter que l'Enric Lluch ha mort. Quin greu!
Pierre: Us reprodueixo el missatge que ens ha enviat el director del departament (Antoni Durà), que conté un enllaç que us agradarà ... Benvolguts companyes i companys. Avui ens han fet saber que ha mort l'Enric Lluch. En nom del Departament de Geografia volem expressar el nostre més sentit condol a la seva família, i el reconeixement i homenatge a qui va ser fundador del nostre Departament i una personalitat destacada per tantes contribucions a la cultura i les institucions del nostre país. Per a aquells que el volgueu i pugueu acomiadar, ens han comunicat que la vetlla serà a partir d'avui a les 5 de la tarda, al Tanatori de de les Corts. Demà hi haurà el funeral al mateix lloc a les 3 de la tarda. Us adjuntem l'enllaç amb l'exposició que se li va fer fa pocs anys a la Biblioteca d'Humanitats UAB, amb motiu dels seus 80 anys, que vam poder celebrar amb ell a la UAB: Enric Lluch i Martín.
Hands: Doncs si,una llàstima. A la edició espanyola del National Geogràphic encara constava com a assessor en Geografia quan, segons em va informar en Pierre, ja patia alzheimer. Sempre es trist quan es mor algú que coneixies.
Rivers: De cop m'han vingut al cap les classes a l'Autònoma ... quin greu !!!! En fi, el millor homenatge que li puc fer és seguint fent classes de Geografia. Demà en tinc amb els de 2n de batxillerat. Aprofito per donar-vos una abraçada a tots!!!!
Long John: A mi lo primero que me ha venido, casi de manera instantánea, ha sido Nueva Caledonia y 12 páginas. Una verdadera lástima. No sabía que estuviera enfermo.
Us proposo també de llegir l'article publicat en l'edició d'avui de l'ara.cat: Mor el geògraf Enric Lluch i Martín, impulsor de la Gran Enciclopèdia Catalana. Creador del Departament de Geografia de la UAB, divulgador, va tenir un paper clau en la renovació de la geografia després de la Guerra Civil. Just pel record de la institució que va impulsar, recomanaria també la lectura de l'entrada d'enciclopèdia.cat.

Afegir una cita del controvertit autor François Mauriac: La mort no ens roba els éssers estimats. Al contrari, ens els guarda i ens els immortalitza en el record. La vida sí que ens els roba moltes vegades i definitivament.

I per acabar, un tema que en Pep Sala va composar a la memòria d'en Avel·lí Tisner: Avel·lí.

4 comentaris:

Pierre Nodoyuna ha dit...

Gràcies, company...

sinfu ha dit...

No cal que us digui que la notícia m'ha agafat per sorpresa. Em disposava a fer una piulada, entre classe i classe, després d'haver recordat als meus alumnes que no saber on són els llocs (parlàvem d'Amèrica Central, i he comprovat que no tenen ni idea del que hi ha o passa fora dels seus Facebooks) és impropi per a qualsevol que estudii a la universitat, quan he vist la piulada d'en Lluis Foix
"Lluís Foix ‏@llfoix
Un record per Enric Lluch, geògraf, traspassat avui. Germà de l'Ernest. Treballador i home bo."
Després d'enviar-vos un mail, he recordat les seves classes. Jo vaig seguir-lo en totes les assignatures que vaig poder: Geografia Regional, Tècniques Professionals en Geografia, Geografia Política. Recordo haver-lo portat amb l'Oriol Nel·lo a un programa de ràdio l'any 1986 a Egàra Ràdio, on van mantenir un interessant debat sobre la divisió territorial de Catalunya i el Vallès Occidental, amb polítics terrassencs i sabadellencs. Justament, vaig recuperar una còpia en cassette que tenia a Sabadell aquest estiu i que espero enregistrar en CD. Bé, ens ha deixat un dels pocs savis que he conegut.

Israel Hands ha dit...

Be,ja que hi som:jo només vaig fer Geografia Política i he de reconeixer que no em va semblar un docent millor que la resta (ni pitjor,s´enten).Gràcies al Doc,que els va rescatar d´algún racó d´aquell coi de departament,vaig poder recuperar un parell de treballs de l´assignatura.
Però be,una persona correcta que personalment,d´entrada,mai em va tractar amb menyspreu; i ja sabeu quin aspecte gastava jo llavors.

Roy Batty ha dit...

Home, si. Comparativament, ara estàs fet un Dandi, tio. I no com el pobre Sinfu que, de passar-se tot el sant dia xafardejant a les veïnes del davant de casa, se li han enganxat les lleganyes i mira com ha d'anar per la vida.