Havia vist a La Vanguardia aquestes imatges que, més enllà d'un gruix de neu que no havien vist "los viejos del lugar", me van sorprendre per l'aparent inutilitat de la tasca. M'explico: amb gruixos menys importants, aquí es tanquen els ports i s'espera a que la neu fongui la propera primavera. Tenir oberts els ports amb aquests gruixos és un perill, no tant sols per la penya que curra, també pels que circulin si hi ha el més mínim allau. I, a sobre, és extremadament car. Bé, no el suficient pel Gobern navarrès, que li ha encarregat un estudi sobre les allaus al català Dominic John Font, propietari de dues empreses: TALP, Investigacions Geotècniques s.l, que es troba a Ripoll, i Geonival, que es troba a Roses i, entre altres coses, s'ocupa de l'Avalanche forecasting and winter road management, a més de propietària de les fresadores del vídeo de La Vanguardia. No sé si ocasionalment, però en Dominic també treballa en un projecte del Centre de Tractament de Residus Municipals (CTRM) de Lloret de Mar: confiem en que no tingui res a veure amb l'estudi de les allaus que, en aquest cas, no serien de neu. I pensar que hi han professors universitaris que han de marxar a Xile per fer estudis de glaciologia, podent anar a Roses a treballar amb la penya de Geonival ...
|
dimarts, 19 de febrer del 2013
temps de neu: el port de Belagua
Etiquetes :
clima,
geografia,
geografia de muntanya,
Roy Batty
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
2 comentaris:
i a la Bonaigua també hi ha neu! Jo hi vaig passar anys enrere just una hora després d'haver obert el port a la circulació i era molt semblant.
Se'm fa rar de veure la Bonaigua sense en Doc demanant a un grup d'estudiants rancuniosos un recompte dels líquens que trobin al damunt dels rocs que no hagin quedat coberts per la neu.
Publica un comentari a l'entrada