diumenge, 11 d’abril del 2010

En Sinfu, Polinyà i la mare que'ns va matricular

Res, companys. Que estava jo un dia a un bar i l'hi estava explicant a un tio que no coneixia de res que jo tenia un amic a Cork que estava estudiant espanyol. El tio portava una trompa de Cal 10, però se'm va quedar mirant incrèdul, com pensant: aquest si que porta una bona turca, home. He de reconèixer que, quan vaig sentir la compassió de la seva mirada vaig pensar per un moment si en Sinfu no m'hauria enredat un altre cop.
En fi, que jo creia que aixo d'estudiar espanyol no servia per res i, mira per on, de vacances a l'estació balneària de Polinyà m'he adonat, un cop més, que'l nostre Sinfu està fet un visionari. No és solament que les forces vives del poble recolzin la necessitat d'experts com en Sinfu per salvar l'us d'una llengua amenaçada. Es que hi ha un munt d'exemples (dos a les imatges de l'esquerra) que justifiquen la col·laboració d'experts com ell per salvar aquesta llengua universal de les agressions a la que la sotmeten els habitants de Polinyà ... que ja sabem que "Nunca fue la nuestra, lengua de imposición, sino de encuentro; a nadie se le obligó nunca a hablar en castellano: fueron los pueblos más diversos quienes hicieron suyo por voluntad libérrima, el idioma de Cervantes"(Discurso de entrega de los premios Cervantes, 23 de abril de 2001)

5 comentaris:

sinfu ha dit...

un altre cop de vacances a Polinyà Sur Mer? no tens remei !
Aquests és el discurs del Juanka, ja el recordo...tot i que Ell utilitza de vegades "la lengua de Cervantes" que ni el Chiquito de la Calzada...

sinfu ha dit...

Estudio altres coses, com literatura Chicana, Ligüística, traducció, cultura i societat a Catalunya...després de sopar t'explico més coses.

Roy Batty ha dit...

Vaja, per un moment pensava que havies escrit Polinyà-sur-Merde. I sobre lo de que no tinc remei ... tot el que puc dir-te és que estoy en ello. Aviam si la propera vegada que baixi puc anar a veure tranquil·lament algú més que'n Doc. Si, home: en Markus Welby o en Mickey Lasal per parlar d'algú XDD. Ara bé, pensa que si no me passo per Polinyà ens perdrem aquests testimonis gràfics per la posteritat.

Roy Batty ha dit...

No té res a veure ni amb Polinyà ni amb la meva sogra, però aquesta és bona.

Roy Batty ha dit...

Aquesta si que té a veure amb et tema que'ns ocupa. Si voleu veure la serie ...