dimecres, 24 de desembre del 2008

Poema de Nadal


Mira tu, em ve de gust penjar un poema pel nadal i n'he triat un que a mi m'agrada i que penso que el Geògraf Solitari disfrutarà quan el lleigeixi allà on es trobi. És del poeta de la malaurada generació del 27  Jorge Guillén. Salut i alegria!


PERFECCIÓN


Queda curvo el firmamento,
Compacto azul, sobre el dia.
Es el redondeamiento
Del esplendor: mediodía.
Todo es cúpula. Reposa,
Central sin querer, la rosa,
A un sol en cenit sujeta.
Y tanto se da el presente
Que el pie caminante siente
La integridad del planeta.

6 comentaris:

Israel Hands ha dit...

Tenies raó:he disfrutat moltíssim llegir-lo(fins a quatre vegades)...i la foto:tant ben triada com el poema.Salut.

Roy Batty ha dit...

Sinfu, potser sigui pel cava de la cistella de nadal que'ns han portat la family in law, però de veritat que m'ha al·lucinat el poema. El vas escriure abans o desprès de menjar-te un dels pastissos anglesos de la teva sogra? Abans o després de passar pel pub? Ho dic perquè reconec que jo, després de veure 5ms de l'especial Raphael de TVE-Int. tenia al cap més aviat "La matança de Texas" que una altra cosa. Deu ser que soc menys poètic que tu i que me guanya sempre el meu sentit pràctic.

sinfu ha dit...

El poema és de Jorge Guillén, ja m'agadaria a mi...i el vaig penjar mentre bebia un gotet de Sangre de Toro...Si us ha agradat val a dir que el poema és del seu llibre "Cántico"

Roy Batty ha dit...

Home, Sinfu. SANGRE DE TORO!!!. Si és el vi de la penya que va emigrar als 60's. La dels de Vente a Alemania, Pepe. De veritat que no trobes cap altre vi de casa a Eire?

sinfu ha dit...

A Irlanda per 10 e (oferta nadal 7e ampolla) no hu ha massa on triar i a sobre l'ampolla-no us ho perdeu- un "toro" amb la bandera catalana! Altrament compro uns Raimat negres que estan de futa mare!

Roy Batty ha dit...

Vaja, jo aquí trobo pràcticament tots els vins de casa i, si fa no fa, al mateix preu. Es ven bé el vi a la verda Eire?