dimarts, 20 de novembre del 2012

un conte cherokee

És un capvespre d’estiu, càlid i seré; l’avi s’està a l’ombra del porxo adormiscat, el seu nét arriba corrent i s’adreça al seu avi irat per la injustícia que li ha fet el seu amic. En sentir-lo, l’ancià cherokee li diu:
- T’explicaré una història. Jo també, de vegades, he sentit un gran odi cap els que ens ho han pres tot. Però l’odi et desgasta, i no fa ni senyal al teu enemic. És com prendre’t tu el verí i desitjar i esperar que, amb aquesta acció, el teu enemic mori. He lluitat amb aquests sentiments sovint.
I continuà:
- És com si hi haguès dos llops dins meu.L’un és bo i viu en harmonia amb tots i amb tot al seu voltant. Lluita sols quan té el dret a fer-ho i en el camí correcte.Però l’altre llop, és la ira en persona. Qualsevol cosa li provoca un esclat de mal geni. Lluita contra tot i contra tots, constantment, i sense raó. La ira i l’odi l’envaeixen, l’impedeixen enraonar i l’incapaciten per transformar res. De vegades, és difícil viure amb aquests dos llops dins meu, tots dos tracten de dominar el meu esperit.
El nen mira fixament els ulls de l’avi i li pregunta:
- Quin llop guanyarà, avi?
L’avi somriu i, tranquil·lament, li diu:
- Aquell a qui jo alimenti.

4 comentaris:

sinfu ha dit...

m'ha recordat la pel·lícula Little Big Man d'Arthur Penn. No sé si l'heu vist però és una de les meves preferides.

Roy Batty ha dit...

Sometimes the magic works... un dels millors films que mai he vist.

Israel Hands ha dit...

Doncs Sinfu,mentre llegia també m´ha vingut al cap aquest film,amb el "viejo guardapellejos",al que la mort no li acabava d´arribar.

roy batty ha dit...

Jo estava buscant un estracte de l'indio de Hot Shots a youtube i no l'he trobat. M'ha sabut greu, perquè les escenes son boníssimes. Aixó si, vaig trobar un d'en Ozores fent l'indio!