dimarts, 17 de juny del 2014

el banc i els governs d'espanya, culpables de la crisi?

http://www.324.cat/video/5135032/Barroso-culpa-el-Banc-dEspanya-de-la-crisi-a-Espanya
Vaja, ara que ha de plegar, va l'amic Barroso i ens culpa el Banc d'Espanya i els diferents governs de l'Estat de la crisi financera.  I per si algú tenia encara algun dubte sobre com es veu aquest país des de l'estranger, no us perdeu aquest vídeo. Però què vols que't digui? Jo estic convençut que Merkel ha de ser culpable, perquè és el que diuen també a ICV: i ells no ens enganyarien, oi?

Jo tinc plena confiança en Ernest Urtasun: ja veureu quina canya que donarà a Merkel i a les institucions europees!  Si, ja sé que la CUP ha ficat una querella contra els partits i sindicats que estaven al consell d'administració de CatalunyaCaixa (entre ells ICV) als que acusa, entre altres inversions nefastes, de haver concedit crèdits a les formacions on militaven i de haver enfonsat aquella entitat on molts treballadors del nostre país tenien els seus estalvis. També he llegit les calumnies sobre els crèdits que ICV tenia amb Caixa Bank el 2012 (per no parlar d'altres bancs espanyols) sota noms com ara: Iniciativa per Catalunya Verds Esquerra Unida i Alternativa, Iniciativa per Catalunya Verds, ICV-Esquerra Unida i Alternativa ("la Caixa” Group: Statutory Documentation for 2012, pagina 261).

No son més que calumnies, clar. ICV no hauria rebut mai aquests préstecs sense disposar dels avals necessaris per poder pagar-los. I quin interès podrien tenir els bancs per fer préstecs a cap partit polític que no tingui més aval que la seva representació parlamentaria? No, impossible.  

Insisteixo en dir que tinc plena confiança en ICV i sé que si tinguessin cap deute amb un banc espanyol, per coherència lluitarien per aplicar el mateix principi que han promès defendre al Parlament Europeu. Es que, sinó, la gent que els ha votat podria sentir-se traïda. I Merkel i molts altres entre els que jo m'afegiria, pensaríem que ells no son millors que els diferents governs que ha patit aquest país. El mateix val per ERC i el PSC. Pel que fa als altres ... no cal afegir res més, oi?