divendres, 27 de setembre del 2013

aprendre altrament



En un dels emails que hem creuat recentment, en Toni Durà me deia que: pel departament ens apreten també per a que ens gravem classes i a penjar-les. Me va semblar interpretar que hi havia un deix de preocupació sobre quina era la millor tècnica a seguir per a motivar els professors a fer-ho i als alumnes per seguir-les amb interès. Es a dir, fer quelcom de diferent a penjar una pedrada de Power Points i de classes anestesiantes, a l'imatge del que es fa en altres facultats.

Llavors vaig recordar un article que havia llegit a mashable.com (pàgina que us recomano seguir) i que podria ajudar en Toni. Es tracta d'un vídeo excel·lent que va realitzar en Timothy Blais, estudiant de del departament de  Física de la McGill University de Montréal, que va decidir completar la seva tesi: A New Quantization Condition for Parity-Violating Three-Dimensional Gravity, amb un vídeo musical senzillament increïble: Bohemian Gravity! que ha fet la volta al món.

Just afegir que no es tracta de la primera realització d'en Timothy, que ja va sorprendre'm l'any passat, i com!, amb la publicació d'un altre vídeo dedicat a la partícula de Higgs: Rolling in the Higgs, amb una parodia del tema d'Adele: Rolling in the Deep. Podeu seguir el que vagi publicant al seu canal a youtube: acapellascience (jo estic subscrit!).

En fi, Toni. Espero que aquesta entrada et pugui servir d'ajuda per la preparació dels cursos online i que tinguin l'acollida que es mereixen.

En un pla molt menys acadèmic, també us recomano de donar un cop d'ull a aquest vídeo de acapella d'en Mike Tompkins sobre el tema d'Adele: Rolling In The Deep